Sunday 14 July 2013

Ramadhan Al-Mubarak...

salam...

rasanye dh lama aku x menulis/mengukir tulisan kat blog sendiri nie...he..he..sampai ari nie dh masuk puasa hari ke 6 dh nie...mesti korg semua puasa penuh kan?..ke ada yg ponteng nie...aku alhamdulilah setakat nie masih berpuasa penuh pada hari ke-6 nie...tapi 2 lah, homesick aku ingat kan parents dan adik2 kat kg...almaklumlah aku nie adik-beradik ramai..8 org...time berbuka puasa adalah time paling kecoh...mcm2 ragam adik2 aku leh tgk...

kalau masa kecik2 adik2 aku ske gaduh tempat duduk...ha..ha..duk atas lantai mkn ramai2, semua nk dekat ngan makanan kot..bile dh besar2 semua cam skrg nie,makanan penuh lantai lah..masing2 dh de duit kan, so mcm2 boleh dirasa bila semua makanan terhidang...giler ah terkenang kampung..paling rindu nk mkn masakan mak, bubuk lambuk!!..aku ske mkn yg air tangan mak aku jer kalu yg nie..lain2 x sedap...

semalam, 14/7/2013 hari ke-5 berpuasa, aku bersahur dan berbuka puasa kat rumah 'ibu'...'ibu' panggilan untuk mak bf aku..hem..bf aku srh pggl mcm tue sebab lbh mesra...'ibu' pun x kisah..dh panggil mcm tue cozlah dh rasa mcm mak sendiri pun...'ibu' pun dh anggp aku mcm ank sendiri..nk nasihat ke, nk membebel ke, x de hal lah..aku terima jer..mak aku kan jauh, kt terengganu...aku pun jenis bukan selalu balik kg..4-5 bulan sekali baru balik...huh!!..mcm bunyi anak derhaka je kan x selalu balik...org lain pun tanye, x rindu  mak sendiri ke?..giler ko x rindu!!...mak, ayah dan adik2 sentiasa aku rindu tau...dh aku nie kerja bukan senang sgt nk selalu balik kampung...sesekali balik mmg aku akan ambik cuti lama....hem...bilalah aku nie nk ada kebebasan kewangan agar dpt selalu menjenguk famili kat kg yek...rindu sgt...bila dah balik kg, rasa mls nk balik keje shah alam dh...mcm nk duk sana berenti keje terus..tapi apakan daya, dh dewasa remaja mcm nie, x kan nk sushkan mak ayah lagi nk menyara diri aku nie...

he...he...melalut pjg dh nie...yg pastinye aku sgt2 rindukan saat berpuasa dulu2..time kecik2, blh kumpul duit raya semua...jln2 lepak2 ngan kawan2 baik aku...miss everything...tapi skrg nie, taun nie, bff aku semua dh kawen, dh de baby masing2...hem...ila, mariana, diyana,zura yg solo x kawen lagi cuma aku n juliana...tapi aku sgtlah rapat ngan ila...mariana...diyana sejak kawen org pahang dh senyap je x mcm dulu...juliana plak eksekutif kat petronas, of course lah x de nk pandang sgt aku nie yg keje kerani cabuk nie...hem...rasanye ada kot pic raya kami...meh nk show off skit...he..he...

Ila, Aku...Zura dan Juliana..

kawan aku yg lain mariana dan diyana x de dlm pic lama nie..raya taun bile entah nie...time nie zura x tau lagi dia preggy...skrg nie dh besar ank dia..boy, thaqif...ila plak dah ada wafa...diyana dah de aiman, mariana dah ada aqilah husna...aku jer yg belum...jelesnye!!...x taulah bile...doakan yek..teringin jugak nk timang baby sendiri mcm kawan2 baik aku semua nie...

apa2 pun, sebab aku dh mengarut...just nk ucapkan selamat berpuasa....maaf zahir dan batin...nanti kalau ada pic2 terbaru aku masukkan...almaklumlah, aku nie bkn ske ambik gambar pun..hp pun x caggh manggih cam korg semua..arapkan digital camera jer...

bye..wasalam....


No comments:

Post a Comment