Tuesday 9 June 2015

Lama dah x menulis.....hidup sangat stressss!!

Salam readerss...

ha..ha...ada ke readers nie???...perasan jer kot aku nie....yap aku akui dah lama sangat x meluahkan rasa kat sini...coz i'm really stress with my life...sushnye nk ckp...

aku nie nama jer ada 3 kerja....tapi tetap x de duit...why???..because sewa rumah mahal lps tuan rumah naikkan hampir rm200(giler mahal!!)...kereta asyik nk kena baiki...hutang sana sini...bab hutang nie aku ingt ada hutang ngan adik2 n kwn jugak...aku ingt, nk byr, tapi x mampu..ishhhh...susah aku dibuatnya...Allah je yang tahu...bf aku plak tgh x de keje...x boleh nk menolong aku lgsg....aku plak kena tolong dia...entahlah.....

alternatif aku akan buat....
sewa rumah lain insyallah ada rezki lepas raya aku nk pindah....rela x balik raya, maybe bulan puasa balik kejap jumpe family kat kampung....x per bersush skit utk pindah, pastu bulan2 aku jimat hampir rm300 mcm tu....
kereta - still kena teruskan pakai coz hutang kat bank ada lagi about rm7k...ada lagi 2 tahun kot...ishhh...nie aku x leh wat apa...nk jual nilai dh x seberapa...kn top4 plak kat bank nanti..mana mau cekau duit??...so teruskan pakai sampai mampussss jerr....tapi setakat ulang alik kerja jer.....jauh mmg x mampu...
hutang2-skrg tgh settlekan skit2...yg dekat mak bulan 10/2015 nie last bayar...kalau abis legalah skit...yg adik2 diorg ckp ada duit byrlah...alhamdulilah dpt adik2 yg memahami..nk settlekan ngan seseorg ada lgi jugak tu....ada jugak yg halalkan time aku nk byr...alhamdulilah....semoga murah rezki org tu...

ok, kata org setiap masalah ada penyelesaian...so aku cuba lah settlekan satu persatu...insyallah...doakan aku...tlg jgk kekwn wat sale skit2...ada masa aku update lagi tolong up kan sale kwn2...

tolong doakan agar aku terus tabah yek hadapi dugaan nie yek kawan2...byeee.....

No comments:

Post a Comment