Wednesday, 10 June 2015

Stop salahkan orang lain atas apa yg terjadi pada diri sendiri.........

Salam,

huh....panjang lebaq plak kali nie tajuk aku tu...hem...sekadar nak meluahkan jer....

yerlah, aku paling x suka orang yang jenis suka menyalahkan orang lain atas apa yang terjadi pada diri dia sendiri sedangkan apa yang terjadi kat diri dia adalh berpunca dari dia sendiri...so, pikirlh sendiri ada akal dan x bodoh kot!!..ishhh..sakitnya hati.....

entahlah, teremo plak kali nie...tapi tulah kenyataan nye pada seseorg tu...pada aku, aku jenis x de nak salahkan org lain atas apa yang terjadi pada diri aku...semua nya adalah salah aku sendiri..yap rasanya mmg beratus kali menyesal dengan segala tindakan yang telha aku buat sebelum2 nie tanpa berfikir panjang dan ego sendiri...tapi tulah, masa kan x boleh nak undur lagi..kalaulah ada 'time machine' balik ke masa lalu banyk jer aku nk ubah keputusan2 bodoh2 yang telah aku buat tu...sesungguhnya aku mmg menyesal dengan diri sendiri dengan apa yang telah terjadi...nak x nak, hidup nie tetap aku kena teruskan jugak....kena redha walaupun x redha sangat..huuuuu

pada aku, x baiklah men'sial'kan orang lain atas apa nasib buruk yang terjadi pada diri kita..check semula kat mana kelemahan, kekurangan, dan apa yang kita belum buat hingga kita terima nasib sebegitu @ sebegini skrg nie...apa yang berlaku bkn kita kena terima jeerr bulat2 mcm tu duduk melangut makan, tidur, cuba lah pikir macm mana nk ubah nasib diri supaya jadi lebih baik...cewah.....insyallah dan ini jgak adalah peringatan untuk diri aku sendiri...

jangan lupa jugak semak kekurangan diri kita di mata 'Allah swt' yang buatkan Allah x terima doa kita atau lambat makbulkan apa kita nak....cukup ke amalan kita?..solat, puasa, bersedekah, quran, bergaulan, akhlak,  dan pelbagai lagi...mcm aku pun banyak sgt lagi kekurangan diri aku kat mata Allah...aku akui itu dan aku cuba perbaiki setiap hari...x boleh terlalu mendadak kerana semuanye memerlukan keikhlasan dari hati suci kita...insyallah, doakan aku k...

semak jugak perbuatan kita dengan ibu bapa dan saudara2 kita sejauh mana hubungan kita dengan diorg..ada ke membuatkan diorg terasa hati, tersingung dengan perbuatan atau kata2...yes, aku akui satu masa dulu aku pernah lukakan hati mak ayah aku...lama x balik kg, sampailah mak bagi surat coz aku x col2 pun mak...akhirnya aku balik jugak ke kg dan mintak maaf atas perbuatan aku yg agak melampau tu...maklumlah jiwa muda..hopefully mak dan ayah dh maafkn aku atas hal bodoh dulu...dan aku sentiasa berusaha cuma gembirakan hati mereka semampu aku skrg nie walaupun x berapa mampu...

oklah...panjg giler dh aku mengomel2 nie....nanti2 sambung lagi...insyallah....

dari aku yang cuba bertabah...#budgetwanitabesi #3kerjasekalisapu #semogaakuterustabah

No comments:

Post a Comment