Friday 12 September 2014

Isu Semasa...Soklan UPSR Bocor!!

Salam..

Ok...hu...hu...aku nk jugak olah pasal isu nie coz adik bongsu kesayangan aku, Mohd Nasrul Hakiem ambik exam penting nie sebelum nk menjengah ke alam sekolah menengah next year...stress jugak aku dengan isu nie coz yang terkena tempias nie of coz lah budak2 darjah 6 tu coz diorg tentulah dh get ready sepenuhnya untuk exam besar bagi menguji pemahaman diorg sepanjang sekolah dari darjah 1 hingga darjah 6 nie...stress haku!!

sepatutnye isu skrg nie mmg x leh timbul tau..apa yang aku baca dari fb adalah berpunca dari kemudahan teknologi yang serba canggih dh skrg nie..pastu sushlah kalau ada sekolah menganggap exam UPSR nie macam satu pertandingan antara sekolah seluruh negara plak...cikgu2 mengejar nama bagi membuktikan merekalah guru yang terbaik, guru besar plak sama jer, mengejar nama jugak agar sekolah mereka dapat terima anugerah terbaik agaknye...tapi, yang jadi mangsa dalam isu nie adalah budak2 yang x berdosa...nie jugak maybe ada yang membayar untuk dapat soklan exam tu awal2 agar anak2 diorg leh lulus cemerlang kot!..hadui...semua tu andaian aku ajelah...tapi kekadang fikiran jahat aku pikir mcm tu tau...kesian sgt kat adik aku tu..

oklah, tapi ada jugak kebaikannye skit lah..........walaupun adik2 darjah 6 x boleh nak merdeka sangat lagi...diorg kena repeat exam paper BI dan ambik paper Science pada 30 September 2014 nie sekaligus dalam satu ari...nie dgr2 mcm semua paper plak bocor, dan budk2 nie kena repeat exam semula...arrr!!..stress aku mendengar dan membacanya..

tapi x perlah adik2 sayang, cuti sekolah nanti semggu next week boleh sambung study smart lagi..untuk adik aku jugak...x nk nangis2...think positive menda2 mcm nie...maybe ALLAH SWT nak duga diorg nie..dan semoga akan ada hikmah untuk adik2 nie...semoga semua yang menduduki exam UPSR nie akan lulus cemerlang hendaknya termasuk adik aku yang tersayang...INSYALLAH, '5A' dalam genggaman...nie bru step pertama bagi adik2 nie...keputusan upsr aku dulu2 cuba 3A 1B jer...he...he..biasa2 jer resultnye dari UPSR ke SPM...he...he...he...



adik bongsu yang dah semakin meninggi ambik UPSR tahun nie....Hakiem..

oklah semua...sajer lah tepek pic adik bongsu aku nie...ensem x?..hah3...kakak wat gelak jahat!!...kecik2 dh pandai ada awek..kakak dia time umur 12 tahun dok bergaduh lagi ngan bdk lelaki kat sekolah sambil2 baling batu..ha3!!

Wassalam....



No comments:

Post a Comment