Tuesday 9 September 2014

Blog Sudah Bersawang labah2!!...

Salam readers!!..

Cewah!!..mcmlah ada org follow-mollow blog aku nie...dah agak terlalu lama aku x menulis dan meluahkan perasaan hati aku kat sini kan...husshh.....bersawang dah blog aku nie..password pun aku dh lupe, nasb baik e-mel ingat lagi, so bolehkan create password baru...gilos...

firstly, untuk sekian kali ini aku rasa ALHAMDULILAH sangat ngan hidup skrg...walaupun x senang sgt, tapi hati aku ada senang sikit ngan my lovely bf yang akhirnye dah dapat keje tetap seperti yang diimpikannye...walaupun bab gaji dia masih lagi kurg puas ati...tapi dh 3x ganda byk dri aku pun dia still x puas ati...hem...biasalah tu lelaki, dia kan bakal ada banyk komitmen lepas nie, maksud aku akan2 dtg INSYALLAH.....so, kenalah mencari lebih lagi...arapkan gaji aku seciput nie, kdg2 ikat perut jugaklah coz nk settle hutang2 yang ada...

ye aku sendiri paham, manusia nie kadang2 x pernahlah puas ngan apa yang ada kan..macam aku nie, tahun 2014 nie adalah tahun yang agak sukar pada permulaanye untuk aku...macam2 dugaan aku hadapi dari awal tahun lagi...kes duit sebenarnya...mmg buat aku stress giler2 hingga aku dapat rasakan prestasi kerja aku down 50%....kes bermula kena pindah dari shah alam ke subang kes owner jual rumah beliau, dengan deposit dapat separuh jer...cari2 bilik, dapat rumah flat dlm sewa rm450 sebulan mcm tu...kira oklah...coz aku menyewa bilik pun rm350 kot...tambah rm100 jer kot...oklah kot coz bf aku tlg byrkan half coz dia ckp bkn senang nk cri rumah ngan sewa mcm tu...so, buat as salah satu persediaanlah untuk alam rumahtangga nanti...hemm, aku ikutkan ajer...cuma jauh skitlah, kena kuar seawal 7.15pagi ke opis, bln jam 8.00pagi lagi..tapi tu arr, mencari duit utk deposit rumah, sewa lori angkat brg2 aku, mmg kopak jugakk lah...x sampai sebulan aku dop umah tu, kereta plak rosak,...settlekan baiki kereta, hutang lain plak bertangguh...terpaksa tebalkan muka pinjam sana-sini kot...dan masih lagi berhutang...dan hopefully INSYALLAH end of this month, aku akan dapat settle slowly hutang2 itu memandangkan kewangan yg dibantu oleh bf aku semakin ok, belum tahap kukuh lagilah...x de lah dpt hidup senang @ bermewah, tapi bolehlah setakat mana yang ada..hutang perlu didahulukan bayar...so, listing sudah ada, hopefully akan dipermudahkan...

uiks!!..mengadunye aku...luah perasaan terpendam sekian lamalah...he..he...biasalahkan...

planning masa depan??..nikah??.INSYALLAH...tengah merancang, sapa yang x nak kan..tambah2 umur aku semakin 'muda' nie..aku n bf aku sama umur k!!..kapel pun dh masuk hampir 4 taun lebih kot..so planning INSYALLAH next year k..taun nie aku dah kehabisan cuti rehat dek kerana masalah2 yang pernah melanda aku...so, 1st step aku kena g ambik dulu kursus kahwin yek...dah de duit yang diperlukan, barulah step2 lain akan bermula one by one..aku x de lah berkira berapa hantaran dan nk wat yang grand2 bagai majlis aku...ayah dan mak aku cakap 'PERMUDAHKANLAH' semuanya k...kalau x, lama lagi nk kena tggu..bagi aku, ckup buat yang wajib jer, biar ringkas dan mudah...lantaklah saudara-mara nk cakap apa pun, diorang x de nk menolong aku, lebih pada mengata dan mengumpat jer..sudhnye, aku dan family yang akan tanggung semuanye sendiri...kehidupan selepas kahwin itu adalah lebih mencabar dan lagi banyak pakai duit...doakan aku yek semua semoga impian dan hajat aku tercapai dan dipermudahkan buat aku dan si dia..

nie gambar raya family aku taun nie...2014...abaikan aku yang chubby tu yek!!


No comments:

Post a Comment