Friday 19 July 2013

Jom Verangan!!...Kalau Aku Kaya....................

Bila aku kaya!!!

Giler nyer tajuk aku berangan2 nie..tapi x salah tau berangan2 nie..aku mmg berangan2 nk jdi kaya sebab aku mmg jenis miskin giler kot..x mcm korg, ambik trs bayar, x pyh tgk price tag...aku nie kalu nk beli brg, kena tgk price tag dulu, telan airliur, pas2 fikir duit ada berapa, perlu ke beli benda nie, wat kira2 lagi, pas2 bru wat keputusan...huuuu...

Bila agaknye nk jdi kaya yek?..duit berkepukk222...tapi de org ckp kalu kaya byk duit, ati pun x bhgia wat per..eh, tue korg nyer pasal lah sebab korg dh mmg kaya, lahir dari famili kaya, x pun keje gaji besor, x pun tumpang senang laki korang yg mmg dh kaya...aku nie, lahir dri famili yg sush dan besor, nk wat apa2 kena fikir kan adik2 dulu...2 masa kecik2 dululah..nk mintak duit ngan mak beli pensil kaler pun sush nk ckp..sudhnye, bila abis sekolah, g kutip pensil kaler kat tong sampah yg org dh buang atau yg jatuh2 atas lantai...hem....biarlah, aku x kisah...mmg dh letak dlm otak yg aku nie anak org sush...tapi alhamdulilah skrg adik2 aku x lah merasa mcm aku kecik2 dulu dh..ayah dh senang skit..skit jerlah...diorg nk study tinggi pun bolh...

Aku...dok diperantauan...jauh dri famili..kena kerja cari duit sendiri, mkn sendiri...byr utang sewa bilik, kereta, mcm2 loan pas2 tanggung study sendiri....hem....kadang2 mmg aku mengeluh sgt ngan semua nie...aku kena kerja dri pagi start 8.30 pagi sampailah 10mlm...penat tau, masa utk diri sendiri pun x pernh ada..keje siang ke malam pun x senang2 jugak...betul lah org ckp makan gaji nie kayakan bos kita jer...yg miskin kita..9/10 punca rezki datang dri perniagaan kan...so, kdg2 fikir apa aku nk bisnes nie?...cara mcm ne, tmbh2 x de org support aku pun..kalu korang rajin nasihatkan aku tlglah bgitau ek..modal mmg aku x de lgsg...help me plzz...email me  annie25_19@yahoo.com

Em...nk sgt jadi kaya...nk settle semua hutang yg ada....nk beli rumah, nk bantu mak dan ayah...kalu boleh nk antar mak dan ayah g mekah wat umrah @ haji...insyallah...nk tanggung study adik2 aku...nk tlg org2 sush...nie bila tgk org sush, aku nk hulur rm1 pun sush sebab kdg2 dlm wallet ada rm1 jer utk wat mkn beli roti..mintak tlg bf?..emmm...diri sendiri dia pun kdg2 aku yg tlg...so, jgn tanye...nk cri bf kaya raya @ wat laki yg kaya raya mmg terlintas dlm kepala nie..tapi mcm ne nk cari??..bkn ada yg duk bersidai tepi jaln pun lelaki cam tue...dan bkn ada yg pasang tag line kat badan pun ‘aku kaya, sila mengorat aku’...hu...hu..kalu ada cam tue mmg aku nk..ha..ha..tapi mmg x de lah kan..tambh2 umur mcm aku nie, mesti org x nk dh...muke pun x lawa mana...ha..ha...aku sedar diri nie...tapi kalau korg ada org kaya nk kenen2 kan kat aku ok gak...bgtau je ah...ha..ha..(gatal jer!!)

Hem...bestnye verangan2 nie...nk jdi kaya...duit berlambok...sekrg nie segala-galanye adalah duit @ orang cakap duit adalah segala-galanye...gerk sekaki pun pakai duit...even masuk toilet pun kena bayar..nk berak kencing jer kot...x de benda free skrg nie...he..he...bye...


Bila nie nk kayaaaaaa nieeee..............

gembira kan kalu dapat duit banyak cam nie...emmm...verangan jerlah....

No comments:

Post a Comment