Sunday 16 June 2013

Sabtu Dan Ahad....bosannn jer....

Salam....

Monday bluess....kannnnn.....lumrahlah org kerja...rasa nk bangun pagi2 ari isnin mmg malas giler vavi nyer...haduii...pas solat subuh tadi aku leh bantai tido jap..he..he..dh bangun awal2 katakan...idup aku nie dh lah siang mlm banyak masalah..tekanan jer memannjg...kalu citer kat sini mmg x abis lah...so x payah citer, aku x nk mintak simpati orang pun...

Sabtu dan Ahad....mmg x leh nk update blog...aku x de internet kat umah...ofis jer tmpt aku..x mampu..kerani cabuk ngan gaji x ckup makan kan...nk berintenet sgt pun wat per kan...membazir jer..he..he..lainlah kalu nk wat bisnes on9...maybe one day, insyallah...

Sabtu dan Ahad...actually aku keje part time kat Target Farmasi (Alpha Farmasi) kat sek.9, shah alam...he..he..keje as assistant biasa jer..lama dh keje sini, dh setahun lebih...sedikit sebanyak kena belajar pasal ubat2 coz bos aku a.k.a pharmacist kat situ garang benor..mmg kena ambik tahu sikit sebanyak pasal ubat2 untk apa semua coz dia leh kdg2 tanye kita ubat itu untk apa, ubat ini untk apa..masak kalu x tahu keje dh setahun lebh weh!!..kalu baru sebuln 2 mgkin dimaafkan lah...bukan apa, kalu customer tetiba datang nk beli ubat pas2 diorg lupe tue ubat apa, diorg plak tanye ko tue ubat apa, x kan nk jwb x tau kan...so, kena tahu, wat note, study...

Pasal vitamin2 of courselah kena tahu lebh2 lagi...pharmacist akan terngkan untk apa semua vitamin2 yg ada tue, ambik note, masuk otak...sesekali study balik nota2 2 takut terlupe..he..he...kalu x tahu sgt, contoh vitamin baru masuk, kena bertanye...kalu diam jer, confirm kena maki ngan bos garang tue..maki ok lagi, kalu tetiba dia ckp, 'i kira gaji u skrg, pas2 u boleh balik, esok2 n seterusnye x payah dtg lagi' , x ke mampus  mcm tue...nangis ler ko..tapi oklah keje kat sini, at least dpt study pasal ubt2 n vitamin2..x mcm aku pernah keje part time kat caring ngan guardian dulu2...he...he...gaji oklah, but masih berharap bos naikkan gaji aku coz dh sethun lebh keje part time kat sini..doakn yek kekwn...

kawan2 kat farmasi x ramai...termasuk aku staff 3 ekor kerat jer...he...he..2 org akak kat farmasi tue full time staff...aku jer part time...nk gaduh, masam mu
ke ke kami ber3 jerlah..bkn bos x ambik org utk keje full time sorg lagi, tapi asyiklah kuar masuk..coz x tahan ngan maki hamun bos n sikap pembuli2 kami...hahahahha...kata senior kan...normal lah...buli skit2 jer pun...jap2 try tgk ada x pic lama kat farmasi tue nk tepek tampal...

kak Tipah, Aku...Kak Sal....time nie birthday k.sal taun lepas...aku menyibuk jer...

kan....kami ber3 yg kekal..kak Tipah dh hampir 7 taun keje situ...customer dh kenal sgt ngan dia..aku ngan k.sal baru setahun jagung...mash kira muke2 bru...he..he...

nie plak saje tampal muke aku masa birthday taun lepas...semua kek bos yg sponsor..taun nie non ada...

oklah...taun nie idup aku paling malang...paling x best....sad story sgt taun nie...byer....




No comments:

Post a Comment