Monday 26 August 2013

Selamat Hari Raya...Cerita First Raya yg membosaannnnnnnnnnnnnkannnnnnnnnnn

Salam...oikkk!!..

Selamat Hari Raya...hu..hu..mcm dah basi kan pasal raya nie...padahal org lain sibuk lah dop update bagai kat blog memasing, kat fb, kat ig..hu..hu...aku nie plak dah syawal ke 20 hari baru nk update..hu..hu..i is malas melanda2...

oklah...nk update skit..pasal raya nie..actually raya pertama aku terpaksa beraya kat rumah mak bf aku kat puchong..pepagi raya aku bgun, aku tdo kat rumah sewa aku lah, kat tilam empuk aku tue, dgr takbir raya dari surau bawah rumah aku tue beb, giler syahdu...mmg menitis2 air mata k...huh!!..x leh tahan betul, buka tv lagilah, menangis syahdu aku..last2 aku buat keputusan trus mandi, siap2, makeup2 perasan seorg diri pas2 terus col mak ayah n adik2 mintak maaf di kejauhan nie..wooo....giler nangis sedu sedan, abis makeup, so touch up balik...kui2...so....marilah kita pergi beraya ke Taman Bukit Kuchai, Puchong...hu...hu..nk jaja gambar syok sendiri aku jap...he..he...



nielah gegambor raye pertama aku yg syok sendiri..abaikan muke chubby x pakai spek tue...
(gambar blkg tue cam pecah skit sebab pic jauh coz bf aku x pandai ambik pic, aku besarkan max nyer)

raya pertama duk jer kat puchong...bosan kot...ajak bf aku berjln pun x nak..mmg tension giler BAB~~~ nye.....huh!!....giler tension tensi aku...mmg tgk muke sama jerlah cam selalu...tgk ibu, abg jai, kak chut, dik wan, ijoi, adik & abg (ank kak chut), si adin (bf aku) dan diri sendiri...mmg x de lgsg org dtg beraya sepjg ari tue...nielah yg x bestnye raya kat lembah klang nie..jiran2 pun x mesra alam lgsg...x de nye lgsg budaya kunjung-mengunjung....

nie yek bukti time raya tue bf aku tido jer...nyampah kot!!..rasa mcm nk bunuh jer mamat nie....geram!!


syok sgt makhluk nie tdo...raya cam x de makne....

gambar orang lain aku x ambik pun...tipu!!..ada...pic si kitty tgh kacau adik makn rendang...ibu wat rendang ayam n ketupat palas jer that day...oklah...tapi aku still rindu nasi minyak dan rendang mak aku jugak..sedih..rindu nk salam peluk cium mintak maaf ngan mak, ayah dan adik2...nanti aku try curi skit pic dri fb adik aku...


si kitty yg sibuk dok kacau org mkn...nk mkn jugak ler tue...

oklah...akhir kata tue jerlah cerita raya aku di hari raya pertama...x best pun..nanti sambung raya ke 2 plak..raya ke 2 aku gembira senang ati coz ho...ho...ho...balik kg...DUNGUN, TERENGGANU tercinta jumpa mak, ayah dan adik2....

nk...ambik muke masam kitty x puas ati x dpt mkn rendang...hu...hu...bye...




2 comments:

  1. comelnye..kucing mak adin eyh?

    ReplyDelete
  2. yap..x sempat nk mandulkan...dh preggy...gatal nie..pantang nampak adin..mesti nk bermanjer..org lain dia x meggatal sgt..

    ReplyDelete