Tuesday 27 August 2013

Part 3 - Raya ke 3...Jalan2 ke Kuala Terengganu, Terengganu...

Part 3 dah nie...gigih aku menaipkan...

ok...story start here...bkn apa aku nk citer semua nie, manalah tahu kot2 1 day bila2 aku hilang ingatan ke, nyanyuk ke apa ke, sekurang2nye bila aku baca blog sendiri so aku tahulah apa pernah aku buat, g mana, ngan siapa semua bagaikan..hu...hu..

oklah..pagi2 lagi mak aku masak rendang ayam ngan nasi minyk bagai..he..he..bf aku plak pepagi lagi dah sampai kat umah..boleh plak bangun awl..hu..hu..aku plak bantai tido sampai jam 10 pgi almaklumlah 'cuti bulanan'..baru bgun mandi n siap2..this day pakai baju t-shirt jer..hu..hu..

mmg aku x pergi pun beraya umah sedara-mara coz i is malas...hu..hu..jahat no bunyinye..bukan apa, mls sebab mesti akan ditanya soklan 'bila nk kawen?', 'jgn tunggu lama sgt', 'jgn kapel lama sgt'..duiii...semak otak k..so, biar mak n ayah jerlah yg jln beraya kat umah diorg..org kampung korang tahu jerlah, tue semua soklan lazim kan..saper x nk kawen kan, giler atau abnormal lah tue..x pun nafsu songsang..hu..hu..aku nk kawen, cuma belm sampai waktunye...nk kawen nk kena kuarkan belanje kenduri jugak sedikit sebanyak..walaupun nk buat simple2 n x nk buat grand2 masih tetap kena kuar duit sendiri..lainlah kalu de sedara -mara aku yg sibuk sgt bertanye tue nk sponsor everthing kan...i is ok...aku rela..esok jgk kawen..hu..hu..

oklah, dh merapu skit nie..so, ambik keputusan ngan bf aku g jalan2 ke Kuala Terengganu, pegi ke Pantai Batu Buruk dan Masjid Kristal..korg nk tahu x yg walaupun aku anak kelahiran Terengganu, sekali pun x pernh lagi sampai kat Masjid Kristal nie..so, moh ler kami ke sana...ber3, aku angkut adik lelaki bongsu sekali, si Akiem...last aku ke Kuala Terengganu pada tahun 2007 x silp aku time kapel ngan ex aku, si Z..

jom, citer pakai pic plak...

nk g Kuala Terengganu jem weh...kat sejam jugak jemnye..sebab nye??..'traffic lite'...siokt jer!!..tue pic polis dok saman orang yg potong tepi..lalu laluan kecemasan...hu..hu..bf aku tensi jer muke drive..nsb baik bkn aku yg drive k...

nie time on the way nk g K.T..jem kot dri kelulut sampai ke marang...
objek sutun, udang n shell tue adalah kat marang k...


dah lepas jem, dah masuk ke Kuala Terengganu kami tuju ke Pantai Batu Buruk dulu...bf aku nk tgk sgt batu apa yg buruk 2...ngekk betul!!..mana ada dh..dulu2 zaman tok kadok adalah kot...aku pun x pernh tgk..tapi kat Batu Buruk aku x de ambik gambor pun..mls...bf aku de ambik pic, tapi kat hp dia ah..mls aku nk bluetooth...

lepas dh mkn2 n relax2 kat Pantai Batu Buruk nie, kitaorg gerak g cari Masjid Kristal plak..oh, rupenya kat Losong lah weh..dekat jer ngan Muzium Ng.Terengganu...ok..lain kali leh g muzium plak..last g muzium zaman sekolah form 2 kot..ha..ha..tgk jerlah pic kami dating kat Masjid Kristal nie...dating??..x delah sgt, ambik2 gambor kenangan jer..pas2 balik...

 gambor datinglah kononnye nie...pic kami ber2 adalah disnap oleh adik aku...

Masjid Kristal kebanggan Ng.Terengganu

adik bongsu kesayangan famili aku...Akiem...dah darjah 5 pun taun nie..tinggi dh...

oklah...petang dh balik ke Dungun tercinta..mlm jugaklah sampainye...nanti sambung part 4 untuk raya ke 4 plak...bye..

titu...tata..

No comments:

Post a Comment