Monday 29 July 2013

Ramadhan Semakin Meninggalkan kita....emm...21st Ramadhan 1434

hem...tajuk mcm good2 jer dengar kan??..weh, aku mmg good2 yer oranglah...

alhamdulilah sepanjang 21 hari berpuasa nie aku belum lagi meninggalkan puasa..he..he...korang nk tau rahsia x mcm ne leh x tinggal2 lagi nie?..rahsia neee...aku mkn ubat tahan period ler...bukan apa, aku just mls nk berganti dah...tahun nie nekad nak full..he..he..ubat mana 'NORCOLUT (norethisterone 5mg)...biasa orang nk g umrah,haji.. g bercuti datang beli..he..he...makan ubat nie 3x sehari..aku mkn time berbuka, nk tidur dan time sahur...try leh pegi beli...aku bkn pharmacist nk nasihatkan cara makan, so, kalu korg nk beli jugak, consult to the pharmasict first yek...aku nie lain lah keje part time farmasi kan...perlu diingt uabt nie boleh mkn pling lama pun untuk 15 hari jer yek..once korg stop mkn ubat nie, maybe dlm 2-3 ari pas2 period akan dtg..tapi maybe lama skit lah...pas2 maybe dlm 2-3 bulan period akan x teratur skit..so kat sini dinasihatkan korang mkn supplement EPO (Evening Primrose Oil 1000mg)...ambik dlm 2 biji sehari yek..x nk telan 2 biji terus, budget2 lah sebiji siang, sebiji mlm..brand?..mcm2 kat farmasi jual, ikut kemampuan korg lah yek...

hem...tapi kan sepanjang 21 ari berpuasa tahun nie aku sekali pun x berpeluang balik kampung untuk merasa berbuka puasa dengan family aku kat Dungun, Terengganu...i miss all the moment with my family...yerlah, kat sini, Shah Alam nie aku biasa pergi tidur dan bermlam kat rumah mak bf aku kat puchong nun...dengan famili dia lah aku menumpang kasih di kejauhan nie...berbuka dan bersahur beramai2...seronok lah jugak...tapi still rindu famili, mak, ayah dan adik2 sendiri..mak bf aku macam mak2 orng lain jugaklah, berleteq jer siang mlm...biasalah tue..membebel mmg keje mak2 kan..dh mcm mak aku jugak suka membebel..so, x de hal lah...dh biasa kan..mak bf aku pun aku panggil 'ibu'..aku pun dh mcm ank dia jugak, ada salah, ada silap, siaplah telinga dgr 'ceramah free'...he..he...

hem...moment berpuasa nie mmg mcm2 dugaan lah...aku tiap2 ari berdoa kat Allah agar ditabahkan hati aku sepanjg bulan berkat nie agar sentiasa bersabar...yerlah, kdg2 aku pun moody jugak...rasa mcm nk marah, sakit ati, geram, nk memaki hamun org semua ada...paling best bila drive time jem...huh!! menguji kesabaran betul...mulut ngan hati rasa nk memaki je org yg ske potong line, tapi cpt2 ingt Allah...bulan puasa nie, kurg plak pahala puasa aku nanti...

21 hari puasa..means ada 8-9 hari lagi umat islam di seluruh dunia akan menyambut Aidilfitri kan?..persiapan korg mcm ne?..mesti hebat2 kan...aku belum settle down apa2 pun lagi..x de mood nk raya weh..em...apa pun x de lagi..baju raya ke, kasut raya ke, tudung raya ke...em...tapi kuih raya untuk mak aku dan ibu aku dh dapat dh...dh bayar pun...tapi tinggal kat ofis dulu...nanti wat balik rumah, aku tergoda, terus 'ngap' tanpa sedar plak nanti...he..he...

hem...tgklah dlm next week on monday cam tue aku ambik mc hahhahahah...jahat giler ambik mc terus!!...bukan apa, cuti rehat x byk dh, terpaksalah keeeennnn...nk g soppink raya skit...x byk pun...budget ciput jer...x mcm korng, baju raya hebat2, sepasng arge 2-3 ratus...aku nie nk kuar duit 2-3 ratus pun tangan gigil2 nk byr,..almaklumlah gaji nye aku nie x byk...ibarat kais pagi mkn pagi, kais ptg mkn ptg jer...

oklah...sampai kat sini dulu..free2 aku taip lagi...story byk...bye...

No comments:

Post a Comment